Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Senior Member Bywalec
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    śląsk
    Posty
    304

    Domyślnie Jak obrabiać zdjęcia żeby nie stracić na jakości ???

    Witam.
    Piszę na forum Fuji bo akurat taki aparat posiadam a dokładnie s7000.
    Robię dużo zdjęć i dużo zdjęć zamieszczam na plfoto lub interklasie.
    Zdjęcia robię w 6 mpx w Jpg i takie zdjęcie warzy około 2,5 MB.Aby zdjęcie zamieścić np. na plfoto muszę zmniejszyć do wielkości np.680x600 i nie może warzyć więcej jak 125 KB.
    Ja przerabiam zdjęcia w Infra Viewie, pierw zmniejszam rozdzielczość a potem jak się zapisuje zdjęcie do danego katalogu zmieniam jakość tego zdjęcia i wtedy dopiero widać że ono nie przypomina orginału ani kolorami ani ostrością.
    Jak to zrobić żeby nie stracić na jakości???
    Może nie robić zdjęć w 6 Mpx tylko w 3 ???
    Krzysiek.
    Zapraszam na moją stronę która jest jeszcze w budowie
    http://www.krzysztofspyra.yoyo.pl/

    Nikon D50 + Tamron 17-50 2,8

  2. #2
    Senior Member Bywalec Awatar Bambuszetko
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Bolesławiec
    Posty
    137

    Domyślnie

    W programie graficznym zmień rozmiar zdjęcia w pikselach na taki jaki potrzebujesz i zapisz w jpeg'u z najwyższą jakością. To zwiększanie kompresji jpeg najbardziej dobija zdjęcia - nie róbcie tego !!! Jeśli mimo to zdjęcie nadal za dużo waży możesz ew. zmiejszyć jakość o jeden stopień ale lepiej zmniejsz rozmiar zdjęcia w pikselach.

    Lepiej rób zdjęcia w wysokiej rozdzielczości - nigdy nie wiadomo kiedy przyfocisz fote życia :)
    Fuji S5500 + 256MB + torba Hama + aku.GP 2500mAh + filtr Skylight HMC Hoya + statyw Velbon DF-60 w drodze ;)

    Fuji Team

  3. #3
    Senior Member Uzależniony Awatar TranzX
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Świdnica
    Posty
    1,152

    Domyślnie

    krisis, najlepiej nie obrabiać :)
    Minolta Team

    Minolta Z10, SD Kingston 256MB, 4xGP 2100 aku + statyw FOX

    Canon: PowerShot A630, SD Kingston 1GB, 4XGP 2300 aku

    Analog: Nikon F60,Nikkor 28-80mm, Nikon F70, polar kołowy, sky light

  4. #4
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar unknown_man
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Lublin
    Posty
    3,855

    Domyślnie

    krisis jak napisał TranzX najlepiej, jakby obróbka ograniczała się to zmiany rozmiaru :) Ale ciężko zrobić zdjęcie, które by nas w 100% zadowoliło :)

    Co do Irfana ja zapisuję z kompresją ustawioną na 90 (chyba %) :) Ale to często przekracza 125kb, więc wtedy trzeba zmniejszać tą liczbę :)

    Zdjęcia rób jak najbardziej w 6Mpix. Wtedy nawet łatwiej wykadrować - jest z czego uciąć ;)

  5. #5
    Senior Member Maniak Awatar ewbor
    Dołączył
    Jan 2004
    Posty
    2,122

    Domyślnie

    Jezeli otrzymasz już gotowy efekt, zmniejsz w programie graficznym wielkośc w pikselach np 600x600 a nastepnie, wejdz w opcję zapisz dla weba,jest w PS i tam suwaczkiem dobierzesz odpowiednią wagę, zdjęcie nie traci , ani na wyglądzie, ani na jakości, przynajmniej w jakis dramatyczny sposób.

  6. #6
    Moderator Szaleniec z aparatem Awatar Mariusz K.
    Dołączył
    Dec 2003
    Miasto
    Otwock/Wa-wa
    Posty
    7,573

    Domyślnie

    Ja robię tak jak napisała ewbor. ;)
    nic
    "...sztuka opowiadania obiektywem zawiera się w sloganie: od ogółu do szczegółu i - koniecznie - całe mnóstwo przebitek.
    "

  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55