Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Siemiatycze
    Posty
    85

    Domyślnie Canon - gwarancja.

    Witam,
    nie widziałem, gdzie dać dokładnie temat, bo niby dotyczy Canona, ale z drugiej strony potrzebuje pomocu, więc postawiłem na to drugie.

    21.09.2004r. zakupiłem aparat Canon A75 w lokalnym odziale sklepu Avans. Pech chciał, że na początku marca aparat przestał się włączać (tzn. obiektyw wysuwał się o 1-2mm, i po kilkuktotnym wciśnieciu przycisku Power obiektyw był wysuniety o ok 1cm, przy ponownym wciśnieciu - chował się, ale nie do końca). Sprawdzałem na dwóch kompletach pełni naładowanych aku, ale nic to nie dało. Ojciec był u znajomego fotografa i to samo miało miejsce, tyle, ze ten coś zasugerował ze problem może mieć związaek ze slimacznicą (?), ale to jest akurat mało istotne.

    Droga emailową próbowałem się porozumieć w tej kwestii z serwisem Canona i dostałem taką odpowiedź:
    Proszę wysłać sprzęt do nas, lub dostarczyć go osobiście, Postaramy się to wycenić jakie będą koszty tej naprawy. Wycena jest następnego dnia po otrzymaniu przesyłki i jest bezpłatna, po tym czasie prosimy o kontakt z serwisem. czas trwania naprawy ok. 5 dni roboczych jeśli części znajdują się w magazynie.



    Ogólne zasady wysyłki sprzętu do serwisu



    Jeśli sprzęt jest na gwarancji, proszę go przesłać do nas DHLem na nasz koszt (Nie dotyczy to gwarancji europejskiej, tu klient pokrywa koszty wysyłki), czas naprawy wynosi od 5 do 14 dni .

    Gdy naprawa nie jest objęta gwarancją można sprzęt wysłać do naszego serwisu na bezpłatna wycenę, wycena jest następnego dnia roboczego od daty dostarczenia sprzętu, po tym czasie prosimy o kontakt telefoniczny w sprawie kosztów naprawy, jeśli zdecydują się państwo na naprawę zostanie ona wykonana w czasie 5 do 14 dni roboczych (wyjątkiem są naprawy gdzie oczekujemy na części zamówione).

    Prosimy o dostarczenie samego sprzętu (aparatu, obiektywu, kamery) bez żadnych dodatkowych akcesoriów takich jak paski, baterie, itp.,(chyba że dotyczą one usterki) oraz krótkiego opisu (adres wysyłki, telefon kontaktowy, opis usterki). Jeśli sprzęt jest na gwarancji, prosimy o dołączenie karty gwarancyjnej i dowodu zakupu (faktury, paragonu)



    Adres na który prosimy wysyłać sprzęt:

    C.S.I. Foto I Video

    Ul. Żytnia 15

    01-014 Warszawa



    Tel. (0-22) 862-41-38

    (0-22) 862-41-39



    Telefon do DHL

    0-801-123-321



    Pozdrawiam





    Michał Szymczak

    C.S.I. Foto i Video



    Tel. +48 22 862-41-39/38 w. 1 (Infolinia)

    Fax.+48 22 862-41-40



    info@e-csi.pl

    www.e-csi.pl
    Summa summarum aparat powędrował do serwisu. Przy pierwszy telefonie do nich "potwierdzony" został fakt, ze gwarancja jest 1roczna (czerwony napis Canon na karcie gwar.) i że koszty moga wynieść w granicach 200-300zł ale na razie szukają cześci, bo padła eloktronika/mechanika (nie mam pojecia, bo to akurat nie ja osobiście rozmawiałem telefonicznie z przedstawicielem Canona) związana z zasilaniem. Za jakieś 1-1,5tyg przy drugim telefonie okazało się, ze części nie ma w całej Europie, i że koszta automatycznie wzrosną - do ilu to odpowiedź nie została sprecyzowana.
    -----------------

    I tu zaczyna moja kwestia. Słyszałem, czytałem takie opinie, ze w panstwach należacych do UE gwarancja wynosi rok, natomiast drugi rok, to tzw. bezpłatna opieka serwisowa zapewniana przez sklep (rękojmia).

    http://www.tomczak.pl/publikacje/publikacja93.html
    Według nowych przepisów, jeśli towar konsumpcyjny okaże się w chwili wydania niezgodny z umową, kupujący będzie mógł żądać doprowadzenia go do odpowiedniego stanu poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. Sprzedawca po otrzymaniu zawiadomienia o niezgodności towaru z umową musi udzielić odpowiedzi konsumentowi w ciągu 14 dni. W przeciwnym wypadku roszczenie zostanie uznane za uzasadnione.Nowa regulacja przewiduje, że sprzedawca ponosi odpowiedzialność za towar niezgodny z umową w przypadku stwierdzenia tego faktu przed upływem dwóch lat od wydania produktu kupującemu.
    Na innym forum http://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=4899179
    też pytałem o tą kwestię i otrzymałem kilka odpowiedzi potwierdzających moje słowa wyżej. Odsyłano mnie do dziennika ustaw, ale prawde mówiąc szukałem, czytałem i nic takiego nie znalazłem, dlatego nie jest do konca pewien czy mam jakiekolwiek szanse na bezpłatny serwis ze strony Canona, czy nie.
    Cała ta aukcja już mnie irytuje, bo niby tam szukają części poza Europą (i nie mogą znaleźć), ale mi to bardziej wygląda na to, że przeciągają to jak się da do tego września (do czasu jak upłynie dwa lata od zakupu).


    Chciałem się więc zapytać tutejszych forumowiczów, czy mieli może podobne sytuacje i jak wówczas postąpili, albo może podsuną jakieś rady co oni by zrobili w takiej sytuacji.

    Dzięki z góry.
    Canon Team
    Canon PowerShot A75 + CF 32MB Canon, CF 256MB Kingston, 4x Energizer 2300 mAh, 4x Forever 2400 mAh, ładowarka Kkamnyang AV-705, pokrowiec Natural 2248

  2. #2
    Member Awatar contradanza
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Zachodnia Polska
    Posty
    48

    Domyślnie

    Link do poczytania o przepisach

    1. czas odpowiedzialnosci sprzedawcy to 2 lata + 2 miesiace na zgloszenie
    2. jesli usterka ujawni sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy ( uwzgledniajac 2 miesiace na zgloszenie = 8 ) to wada istniala w chwili zakupu. mozna wtedy zadac od sprzedawcy zwrotu kosztow zakupu, naprawy albo wymiany na sprzet wolny od wad na ustosunkowanie sie do naszych roszczen ma 14 dni, a jesli przekroczy ten czas to znaczy ze uznal je za zasadne. TRZEBA TYLKO WYRAZNIE ZAZNACZYC ZE ZADAMY NAPRAWY LUB WYMIANY W TRYBIE SPRZEDAWCY ZGODNYM Z DZIENNIKIEM USTAW. jesli juz sprzet poszedl do serwisu gwaranta (CANON) to przykro mi bardzo.... nastepna okazja do skorzystania z wymiany sprzętu przy nastepnej awarii
    3. tyle tylko ze po uplywie tych 100% 8 miesiecy trzeba bedzie udowodnic ze sprzet posiadal wade w momencie zakupu a nie zawsze sprzedawca dobrowolnie przyzna nam racje i wymieni sprzet ale sprawa nie jest przegrana - sad konsumencki lub cywilny i mozna sprawe wygrac

  3. #3
    Senior Member Maniak Awatar davnes
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Kraków/Cz-Dz.
    Posty
    2,112

    Domyślnie

    kliknij w moja stopke tam masz napisane co i jak oraz masz gotowe wzory umów reklamacyjnych do sciagnięcia a w razie czego to telefony do rzeczników praw konsumenta... powodzenia

  4. #4
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar superdidi
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    3,937

    Domyślnie

    Maciek- rzuć okiem na topić który ja założyłam, mi padła migawka zaraz po gwarancji. Udało mi się, i mam naprawioną bez konieczności placenia, na mocy ustawy o specjalnej ochronie konsumenta.

    Zaraz poszukam i wkleje link.
    Tak jest dużo takich waznych ciekawych informacji, nie ma sensu powtarzać, a dużo możesz się dowiedzieć.
    Z tego mojego przypadku wynika w sumie że mam bardzo dużo szczęścia, ale zawsze można spróbować.
    Jak ja oddawałam sprzęt, to prawie wszyscy mówili że się nie uda, choć mi tego życzą. a jednak.

    http://www.cyberfoto.pl/potrzebuje-p...ozwiazanie.htm

    może coś się przyda !
    .
    Nokia 6103 z trybem nocnym, bez ZOOM'a. Tendencja spadkowa :))

    Moja galeria
    Pomorska Grupa Fotograficzna



    Babska Grupa Fotograficzna BGF

  5. #5
    Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Siemiatycze
    Posty
    85

    Domyślnie

    Tak se czytam i czytam, i słabo to widzę.
    Sprawa przedstawia się tak. Gwarancja skończyła się z dniem 21.09.2005r. Aparat uległ awarii na poczatku marca tego roku, czyli jakieś 17miesięcy po zakupie. Wówczas zobaczyłem, że gwara jest 1roczna (myslałem do tamtej pory, że jest 2letnia) to do sprzedawcy nie szedłem, bo i po co jak po gwarancji było (tak myslałem, a że błędnie to już wiem).
    Następnie skontaktowałem się z serwisem, po czym wyslałem im sam aparat do ekspertyzy. Po telefonie do nich wyszło, że koszt naprawy wyniesie 266zł i zostanie wykonana w terminie do 14dni - więc zgodziłem się. Za 3tyg. znowu zadzwoniłem i babka powiedziała mi, że nie można znaleźć potrzebnej cześci w całej Europie, bo tego modelu już nie produkują i sama nie wie, na kiedy aparat może zostać zrobiony. Później za jakiś czas (~10dni) zadzwoniłem do nich ponownie i też nie umiała mi podać dokładnie terminu kiedy aparat będzie zrobiony, ponieważ nadal szukają potrzebnej części :/

    I wszystko wskazuję na to, że aparatu nie da się naprawić, czyli co mam zrobić? zadzwonić do nich, niech mi odeślą sprzet, po czym pójść do sprzedawcy i nakazać mu rozwiązanie tego problemu osobiście? (niech sam się bawi z serwisem, a że prawdopodobnie nic mu to nie da, to niech mii zwróci pieniądze?)

    Mamuśka która kupiła ten aparat, była później w sklepie w którym został on kupiony i rozmawiała o tej całej sytuacji ze sprzedawcą, że ma problem, że aparat uległ awarii, ze już gwarancja mineła i takie tam. Sprzedawca odpiwedział, że gdyby to było kilka dni po skonczeniu gwarancji (nie pół roku), to jeszcze można byłby coś tam wskórać, a tak, nic się nie poradzi.

    I teraz to by tak troche głupio wyglądało, ze ponownie odwiedziłbym sprzedawce (bo jeszcze nie mineły te 2miesiące, zanim został on poinformowany o usterce) i tym razem dowiedziałby się on, że jednak coś tam można zdziałać - ale to już by mu się chyba nie spodobało.
    Z drugiej strony, nie wiem czy mogę tam zrobić, bo aparat był/jest niby w serwisie, ale tam nie mogą go naprawić, gdyż mogą nigdzie znaleźć części.

    Głupio, że nie poszedłem z tym wpierw do sprzedawcy znając to i owo, tylko od razu skontaktowałem się z serwisiem, ale trudno nie ma to tamto, nie da się już cofnąc czasu, więc nie ma co płakac ;/
    -------------------------------------------
    Kurna naprawdę nie wiem co robić bo jakby nie patrzeć to wszystko wskazuje na to, że aparat będzie do wyrzucenia. Juz pieprzyć te koszta naprawy. wolę zapłacić te 300zł (z kosztami wysyłki zapewne) niż nie miec w ogóle aparatu. ale jak serwis nic nie zdziała, to co może sprzedawca - przecież on tak czy siak, też by kontaktował się z serwisem z tą samą sprawą........

    P.s. Dzieki wszystkim za wskazówki, rady itp itd
    Ostatnio edytowane przez m4ciekk ; 29-05-2006 o 19:55
    Canon Team
    Canon PowerShot A75 + CF 32MB Canon, CF 256MB Kingston, 4x Energizer 2300 mAh, 4x Forever 2400 mAh, ładowarka Kkamnyang AV-705, pokrowiec Natural 2248

  6. #6
    Member
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Siemiatycze
    Posty
    85

    Domyślnie

    Podbijam wątek :)
    Canon Team
    Canon PowerShot A75 + CF 32MB Canon, CF 256MB Kingston, 4x Energizer 2300 mAh, 4x Forever 2400 mAh, ładowarka Kkamnyang AV-705, pokrowiec Natural 2248

  7. #7
    Member Awatar contradanza
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Zachodnia Polska
    Posty
    48

    Domyślnie Walcz ;)

    1. Ja bym zaządał zwrotu aparatu od serwisu (tylko nie daj sobie wcisnąć że masz coś zapłacic za ekspertyzę bo nic nie zrobili).
    2. Krótka wizyta u Rzecznika Praw Konsumenta - porada co w przypadku gdy sprzedawca nie przymie aparatu? jakie masz mozliwości manewru (sąd itd.), to będą też twoje argumenty na spotkaniu ze sprzedawca jak będzie buczał za dużo.
    3. Wypełnij reklamacje/ powołując się na niezgodność towaru z umową i zanieś sprzęt do sprzedawcy.

    Nie masz nic do stracenia, więc walcz i podstawowa zasada nie bądź za miękki bo szybko Ciebie spławią, musisz się kłócić i nie wierz w słowa które usłyszysz od sprzedawcy (zrobi wszystko żeby Ciebie zbyć).

    powodzenia :)
    Ostatnio edytowane przez contradanza ; 31-05-2006 o 21:39

  8. #8
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar superdidi
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    3,937

    Domyślnie

    sprzedawca MUSI przyjąć aparat !!
    .
    Nokia 6103 z trybem nocnym, bez ZOOM'a. Tendencja spadkowa :))

    Moja galeria
    Pomorska Grupa Fotograficzna



    Babska Grupa Fotograficzna BGF

  9. #9
    Junior Member
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    10

    Domyślnie

    mam pytanie....zakupiłem aparat w usa...byłem przekonany że można dokupić w kraju gwarancję ale canon polska nie ma takiej oferty....wiem że co roku powinienem zrobić przegląd aparatu (eos30d) i bez gwarancji jest to droga sprawa..wiecie coś na ten temat?

  10. #10
    Junior Member
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    10

    Domyślnie

    mam pytanie....zakupiłem aparat w usa...byłem przekonany że można dokupić w kraju gwarancję ale canon polska nie ma takiej oferty....wiem że co roku powinienem zrobić przegląd aparatu (eos30d) i bez gwarancji jest to droga sprawa..wiecie coś na ten temat?

  11. #11
    TZT Winner Szaleniec z aparatem Awatar Lesio'73
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Olsztyn
    Posty
    3,102

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez z sieradza
    mam pytanie....zakupiłem aparat w usa...byłem przekonany że można dokupić w kraju gwarancję ale canon polska nie ma takiej oferty....wiem że co roku powinienem zrobić przegląd aparatu (eos30d) i bez gwarancji jest to droga sprawa..wiecie coś na ten temat?
    Odpowiedziałem Ci na to pytanie w dziale Canon ....gdzie, podobnie jak tu, sypiesz postami jak z rękawa
    Nie bądź taki nerwowy i nie klikaj tak szybko a wszystko się ułoży

  12. #12
    Junior Member
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    10

    Domyślnie

    wyjaśniłem w poprzednim temacie...coś się ze stroną krzaniło...przepraszam, dziękuję i pozdrawiam :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55