Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Junior Member
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    16

    Domyślnie zdjęcie grupowe - jak mocna lampa

    Witam,
    Grupa osób 20-25 w trzech rzędach - jest ryzyko, że może nie być niskiego, białego sufitu... ;( więc 550ex moze nie wystarczyć.

    Jak mocne lampy polecacie, z softoboxem, czy parasolką??

    dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc

  2. #2
    TZT Winner Szaleniec z aparatem Awatar adajko
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Ziemia Obiecana
    Posty
    17,436

    Domyślnie

    ...1000Ws każda i okta 160cm
    adam

    PORTRET STUDYJNY, AMATORSKIE OŚWIETLENIE STUDYJNE - MAŁY PORADNIK...
    ...zobacz co potrafią aparaty FUJI

    (...znalezione gdzieś na necie)
    Modlitwa początkującego fotoamatora:

    Boże, daj mi system, w którym nie będę się musiał zachwycać Samyangami i Falconami!

  3. #3
    Junior Member
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    16

    Domyślnie

    no i zabolało w okolicy portfela ;)... zestaw x 2 wystarczy ??

  4. #4
    Senior Member Maniak
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    niewielkie
    Posty
    2,109

    Domyślnie

    Jeśli nie wiesz gdzie będziesz robił zdjęcia to skąd mają wiedzieć to inni? adajko znalazł optymalne wyjście z problemu. Zestaw taki sprawdzi się nawet w nocą w szczerym polu.
    Pozdrawiam

    Pszetstawiciel chandlowy
    Olimpus Polska spułka z o.o.
    ul. Sówak 3
    02-676 Warszawa

  5. #5
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar jaad75
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Salwator
    Posty
    5,455

    Domyślnie

    David Hobby robił takie zdjęcia używając czterech lamp klasy SB-800. Dwie na tło (drewniane panele) i dwie przez parasolki na grupę.

  6. #6
    Junior Member
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    16

    Domyślnie

    może rozwinę pytanie, bo faktycznie przesadziłem z uogólnieniem. Chce zakupić w niedalekiej przyszłości zestaw (prawdopodobnie 3X300+cos na tło) - raczej na niezarobkowe hobby. Piszę raczej, ponieważ pojawiła się ostatnio szansa na zwrot poniesionych kosztów na ów lampy - wspomniane zdjęcia grupowe, czyt. klasowe, w budynku szkoły, bynajmniej nie w środku nocy.
    Moje doświadczenie w pracy studyjnej jest małe, a z lampami 1000ws w ogóle nie miałem przyjemności...
    W zasadzie może powinienem zapytać czy w powyższych okolicznościach o ile musiałbym pójść w górę nad wspomniane 3 x 300.
    Dzięki za powyższe wypowiedzi, licząc na dalszą przychylność Forumowiczów czekam na ew wskazówki

  7. #7
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar jaad75
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Salwator
    Posty
    5,455

    Domyślnie

    Masz tu zdjęcie znacznie większej grupy zrobione przy użyciu 2x 550EX. Żadna rewelacja, ale jak widać z zasięgiem i mocą tragedii nie ma.
    http://www.flickr.com/photos/81478694@N00/376150109/

  8. #8
    Senior Member Bywalec
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    195

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yyaannkkeess
    Grupa osób 20-25 w trzech rzędach - jest ryzyko, że może nie być niskiego, białego sufitu... ;( więc 550ex moze nie wystarczyć.
    Cytat Zamieszczone przez yyaannkkeess
    zdjęcia grupowe, czyt. klasowe, w budynku szkoły, bynajmniej nie w środku nocy
    Myślę, że obejdzie się bez żadnej lampy, o ile pomieszczenie ma okna, a fotka robiona będzie za dnia. Natomiast radziałbym aparat ustawić na statywie, wtedy można sobie pozwolić na czasy rzędu 1/10sek - prosząc grupę o zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund (samowyzwalacz 2 sek) lub nawet na mniej o ile jest pilot. Przy tych czasach można wspierać się nawet lampą wbudowaną i wizytówką, która światło skieruje w sufit. Przypuszczam, że sufit nie jest wyższy niż 4 metry.

    Jeśli fotki byłyby robione w jeszcze gorszych warunkach oświetleniowych to w zupełności wystarczy 550ex skierowana w sufit lub 550ex ze sztucznym sufitem zrobionym z dużej blendy.

  9. #9
    Junior Member
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    16

    Question

    Cytat Zamieszczone przez a12123434 Zobacz posta
    Myślę, że obejdzie się bez żadnej lampy, o ile pomieszczenie ma okna, a fotka robiona będzie za dnia. Natomiast radziałbym aparat ustawić na statywie, wtedy można sobie pozwolić na czasy rzędu 1/10sek - prosząc grupę o zastygnięcie w bezruchu na kilka sekund (samowyzwalacz 2 sek) lub nawet na mniej o ile jest pilot. Przy tych czasach można wspierać się nawet lampą wbudowaną i wizytówką, która światło skieruje w sufit. Przypuszczam, że sufit nie jest wyższy niż 4 metry.
    .

    Też życzyłbym bym sobie sprzyjających warunków - nisko sufit, dużo okien ;)

    Ktoś może poradzić mi czy w takiej sytuacji jest sens dopalaniem lampami 300ws lub 400ws, czy walczyć tak jak pisze a12123434

  10. #10
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar jaad75
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Salwator
    Posty
    5,455

    Domyślnie

    Lampami 300/400Ws możesz taką grupę przejarać na dowolnej przysłonie. Zaletą mocniejszych lamp jest tylko to, że możesz mocno przymknać obiektyw i ustawić je w dużej odległości, nie bawiąc się w kombinowanie z odpowiednim kątem, żeby wszyscy dostali podobną ilość światła...

  11. #11
    Senior Member Gaduła Awatar Chinook
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    South Side(of The Second City)
    Posty
    889

    Domyślnie

    A o jak wielkim pomieszczeniu tu rozmawiamy, 20x20m, 30x30m i jak wysoko sufit?

  12. #12
    Senior Member Szaleniec z aparatem Awatar trutenka
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    4,717

    Domyślnie

    a koniecznie musisz używać ISO100?
    przecież wystarczy nieco podnieść czułość i każdym speedlightem dopalisz taką scenę, tylko nieco rozproszyć trzeba to światło
    EOS

    www.michalkram.pl
    mój wątek ludzki
    góry

    ---------------------------------------------------------------------------------------
    gary muw ałt

  13. #13
    Senior Member Uzależniony Awatar Jurol
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Ruda Śląska
    Posty
    974

    Domyślnie

    Ja wczoraj robiłem zdjęcie grupowe 30 osób i użyłem do tego tylko 580EX skierowaną w sufit i z wyciągniętą płytką odbijającą światło. Sufit na około 4 metrach...a cieni zero.
    http://www.perfectshot.pl - Agencja fotograficzna PerfectShot

  14. #14
    TZT Winner Szaleniec z aparatem Awatar furzyk
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3,315

    Domyślnie

    robilem niedawno grupy studentow - w jednych pomieszczeniach uzywalem 500tki palonej na 3/4 mocy i iso 400 ale czasem jak bylo wiecej swiatla - wystarczyla 430EX w sufit tez na iso 400 - tez bylo dobrze

  15. #15
    Junior Member
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    16

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za rady. Pomieszczenia nie znam, postaram się "dostać" do niego i zrobić parę fotek próbnych z 550ex i wszytko będzie dla mnie jasne. Może dostawianie dodatkowyhch lamp nie będzie wogóle konieczne

  16. #16
    Senior Member Gaduła Awatar Chinook
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    South Side(of The Second City)
    Posty
    889

    Domyślnie

    Ja osobiscie wolalbym uzyc wlasnie tych dodatkowych 300/400Ws niz lampy zewnetrznej, gole, bez modyfikatorow, odbic od sciany i sufitu za soba. Oczywiscie jezeli pomieszczenie bedzie odpowiednie.
    Ostatnio edytowane przez Chinook ; 25-04-2009 o 03:40

Podobne wątki

  1. Pojedynek edycja 43 -Głosujemy !!!
    Przez RAF w dziale Pojedynek
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 28-09-2006, 15:27
  2. Pojedynek edycja 11 -Głosowanie
    Przez Fatman w dziale Pojedynek
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 18-07-2005, 17:08

  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55